Informacje dla pacjenta
Oświadczenie do skierowania (PDF)
Regulamin pobytu w szpitalu (PDF)
Informacja dla pacjenta przed podpisaniem zgody na znieczulenie (PDF)
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych (PDF)
W JAKI SPOSÓB MOŻNA ZAPISAĆ SIĘ NA ZABIEG OPERACYJNY W RAMACH ODDZIAŁÓW SZPITALNYCH – WSKAZÓWKI DLA PACJENTA
Ważne:
1. Plan ilości miejsc zabiegowych dla przypadków stabilnych na świadczenia finansowane ze środków publicznych na poszczególnych oddziałach jest ustalany na podstawie zakontraktowanej z NFZ ilości punktów. Czas oczekiwania jest zatem różny na każdym oddziale. Okres oczekiwania wyznacza też ilość pacjentów wpisanych na listę oczekujących na zbieg w PRIMUS Sp. z o.o. Terminy zabiegów w trybie planowym są różne na każdym oddziale.
2. Plan ilości miejsc zabiegowych dla przypadków pilnych na świadczenia finansowane ze środków publicznych na poszczególnych oddziałach jest ustalany przez Świadczeniodawcę (PRIMUS Sp. z o.o.) i podawany na bieżąco w sprawozdaniach co tygodniowych do NFZ. PRIMUS Sp. z o.o. na podstawie zakontraktowanej z NFZ ilości punktów, w opracowanym planie hospitalizacji przewidziało 1 miejsce na przypadek pilny na 2 miesiące to jest, np. 3% wartości miesięcznego planu w przypadku oddziału ortopedii. Jeśli zdarza się nie wypracować planu miesięcznego przypadków stabilnych, to PRIMUS Sp. z o.o. przeznacza te punkty na przypadek pilny. Nasza decyzja podyktowana jest tym, iż mamy zakontraktowane Oddziały leczenia jednego dnia – przyjęcia planowe i bardzo dużą ilość pacjentów oczekujących. Pacjent kwalifikowany do zabiegu w trybie pilnym, najczęściej wymaga udzielenia pomocy w krótkim czasie.
3. Plan zabiegów komercyjnych ustalany jest na bieżąco i najczęściej okres wyznaczenia terminu na zabieg finansowany przez samego pacjenta nie przekracza dwóch miesięcy od dnia zapisu. Metody płatności akceptowane przez PRIMUS Sp. z o.o. to: gotówka w kasie PRIMUS Sp. z o.o., karta płatnicza w kasie CM Primus, przelew bankowy – pacjent zgłasza się z potwierdzeniem dokonania przelewu w dniu zabiegu, system ratalny poprzez MediRaty.
Jeżeli po wstępie, który Pan/i przeczytał/a jest zainteresowany/a umówieniem terminu, poniżej przedstawiamy istotne wskazówki jak można tego dokonać:
I. OSOBIŚCIE
Przypadek 1.: Pacjent zgłasza się ze skierowaniem na zabieg, wystawionym przez lekarza operującego w PRIMUS Sp. z o.o.
1.1.Pacjenta zgłasza się do call center (parter, budynek B lub do pielęgniarki Koordynującej, bądź jej Zastępcy);
1.2.Pracownik call center odbiera skierowanie od Pacjenta, sprawdza czy skierowanie posiada wszystkie niezbędne dane i informuje o planowanym terminie zabiegu (termin zabiegu zostanie zapisany w dokumencie);
1.3.Dokumenty jakie otrzyma Pacjent przy ustalaniu terminu: − „Informacja dla pacjenta kierowanego do zabiegu na temat zalecanego szczepienia przeciwko WZW typu B” (pacjent czyta informację, podpisuje i zwraca osobie, która go obsługuje); − „Wskazówki dla pacjenta przygotowującego się do zabiegu w ramach oddziałów szpitalnych” – na tym druku zostanie wpisany termin zabiegu; − „Oświadczenie” – niezbędne do dobrego zarządzania kolejkami oczekujących (z wszystkimi ww. wymienionymi dokumentami Pacjent może się zapoznać wcześniej na stronie internetowej www.nzozprimus.pl w zakładce Oddziały > Informacje dla pacjenta.
Przypadek 2.: Pacjent zgłasza się ze skierowaniem na zabieg, wystawionym przez inny podmiot leczniczy i lekarza, który nie operuje w PRIMUS Sp. z o.o. Z uwagi na fakt, iż PRIMUS Sp. z o.o. świadczy usługi zabiegowe w ramach Oddziałów Leczenia Jednego Dnia (tzw. Chirurgia krótkoterminowa), Pacjent powinien być skonsultowany przez Koordynatora danego oddziału, by stwierdzić czy stan zdrowia Pacjenta i zabieg, który ma mieć wykonany mieści się w zakresie Chirurgii krótkoterminowej. 2.1 Pracownik call center ustala Pacjentowi termin i godzinę takiej konsultacji (konsultacje odbywają się najczęściej w pierwszy dzień zabiegowy danej specjalności każdego miesiąca); 2.2 Pacjent zgłasza się w wyznaczonym terminie. Zabiera ze sobą wystawione skierowanie, dokumentacje z dotychczasowego leczenia oraz wcześniejszych zabiegów jeśli takowe były); 2.3 Jeżeli Koordynator oddziału zakwalifikuje Pacjenta do zabiegu, potwierdza to przybijając swoją pieczątkę na wystawionym skierowaniu; 2.4 Z takim skierowaniem Pacjent zgłasza się do call center. Pracownik call center postępuje zgodnie z punktami 1.1, 1.2 i 1.3.
II. TELEFONICZNIE POD NUMEREM: 32 674 29 12 w.102, 122, 107
Przypadek 3.: Pacjent dzwoni i chce się zapisać na zabieg. Ma wystawione skierowanie na zabieg przez lekarza operującego w PRIMUS Sp. z o.o.
3.1 Pacjent po przekazaniu telefonicznym niezbędnych danych, zostaje wpisany w kolejkę oczekujących i otrzymuje informację o planowanym terminie zabiegu. Oryginał skierowania musi być dostarczony do PRIMUS Sp. z o.o.w ciągu 14 dni od dnia zapisu. Można to zrobić osobiście, przez osoby trzecie lub dosłać pocztą. W przeciwnym razie Pacjent zostanie skreślony z kolejki. Wysyłając skierowanie pocztą koniecznie należy dopisać na kopercie Oddział, na który to skierowanie ma dotrzeć;
3.2 Jeśli Pacjent deklaruje, że skierowanie dostarczy osobiście w terminie 14 dni to w momencie jego przyjazdu pracownik call center postępujemy zgodnie z punktami 1.1, 1.2, 1.3;
3.3 Jeśli Pacjent deklaruje, że skierowanie prześle pocztą lub za pośrednictwem osób trzecich, to koniecznie należy zapoznać się na stronie internetowej www.nzozprimus.pl w zakładce Oddziały > Informacje dla pacjenta z następującymi dokumentami: „Informacja dla pacjenta kierowanego do zabiegu na temat zalecanego szczepienia przeciwko WZW typu B”, „Wskazówki dla pacjenta przygotowującego się do zabiegu w ramach oddziałów szpitalnych”, „Oświadczenia do skierowania”;
3.4 Do skierowania należy dołączyć wydrukowane, przeczytane i podpisane następujące dokumenty: − Informacja dla pacjenta kierowanego do zabiegu na temat zalecanego szczepienia przeciwko WZW typu B − „Oświadczenia do skierowania”.
Przypadek 4.: Pacjent dzwoni i chce zapisać się na zabieg. Ma wystawione skierowanie do zabiegu przez inny podmiot leczniczy i przez lekarza nie operującego w PRIMUS Sp. z o.o. Z uwagi na fakt, iż PRIMUS Sp. z o.o. świadczy usługi zabiegowe w ramach Oddziałów Leczenie Jednego Dnia (tzw. chirurgia krótkoterminowa), Pacjent powinien być skonsultowany przez Koordynatora danego oddziału, by stwierdzić czy stan zdrowia Pacjenta i zabieg, który ma mieć wykonany mieści się w zakresie Chirurgii krótkoterminowej.
4.1 Pracownik call center ustala telefonicznie termin i godzinę konsultacji (konsultacje odbywają się najczęściej w pierwszy dzień zabiegowy danej specjalności każdego miesiąca). Konsultacje przeprowadza Koordynator oddziału danej specjalności;
4.2 Pacjent zgłasza się w wyznaczonym terminie. Zabiera ze sobą wystawione skierowanie, dokumentacje z dotychczasowego leczenia oraz wcześniejszych zabiegów (jeśli takowe były);
4.3 Jeżeli Koordynator oddziału zakwalifikuje Pacjenta do zabiegu, potwierdza to przybijając swoją pieczątkę na wystawionym skierowaniu;
4.4 Z takim skierowaniem Pacjent zgłasza się do call center. Pracownik call center postępuje zgodnie z punktami 1.1, 1.2 i 1.3.
WSKAZÓWKI DLA PACJENTA PRZYGOTOWUJĄCEGO SIĘ DO ZABIEGU W RAMACH ODDZIAŁÓW SZPITALNYCH
I. Informacje ogólne
1. Jeżeli w dniu zapisu w kolejkę pacjentów oczekujących na zabieg finansowany ze środków publicznych nie otrzymał Pan/i dokładnej daty zabiegu (został podany tylko miesiąc i rok), personel Oddziału będzie kontaktował się telefonicznie z Panem/nią na podany numer telefoniczny w celu podania dokładnej daty zabiegu. O dokładnej dacie zostanie Pan/i poinformowany/a na min. 2 miesiące przed zabiegiem. WAŻNE: wykonujemy 3 próby nawiązania połączenia (z pacjentem lub opiekunem prawnym). Jeżeli nie uda nam się połączyć, to zostanie wysłany do Pana/i sms z prośbą o kontakt. W przypadku, gdy Pan/i nie posiada telefonu komórkowego, wysyłany zostaje list polecony. Jeżeli w ciągu 5 dni od dnia wysłania sms-a/listu poleconego nie będzie odpowiedzi zwrotnej z Pana/i strony, wówczas zostanie Pan/i wykreślony/a z listy oczekujących na zabieg, a skierowanie zostanie odesłane pocztą pod adres wskazany na skierowaniu. WAŻNE! Proszę pamiętać, aby zawsze poinformować PRIMUS Sp. z o.o. o zmianie numeru telefonu! Taką samą zasadą kierujemy się przy przekazywaniu szczegółowych informacji dotyczących zabiegu czy też ustalonych konsultacjach. Telefon wykonywany jest na 2 do 4 tygodni przed planowanym zabiegiem pod warunkiem, że pacjent nie otrzymał tych informacji w dniu ustalenia terminu zabiegu.
2. Mając na uwadze dobro również innych pacjentów oczekujących na zabieg, prosimy o informację w przypadku rezygnacji z zabiegu. Ułatwi nam to pracę w koordynowaniu terminami zabiegów i skróci czas oczekiwania innym pacjentom.
3. W przypadku infekcji dróg oddechowych lub innych zakażeń (katar, kaszel, gorączka, dreszcze, stosowanie antybiotyku) wskazane jest odroczenie zabiegu na czas wyleczenia infekcji – Pacjent o tym fakcie powinien niezwłocznie poinformować PRIMUS Sp. z o.o. Pacjent powinien potwierdzić to, że jest już wyleczony u lekarza prowadzącego/lekarza POZ.
4. Jeżeli pacjent zakwalifikowany do zabiegu w okresie przed planowanym zabiegiem przyjmował antybiotyki z powodu infekcji to od ostatniej przyjętej dawki antybiotyku do dnia zabiegu powinno upłynąć minimum 10 dni.
5. Jeżeli pacjent zakwalifikowany do zabiegu przyjmuje leki rozrzedzające krew np.: Acard, Polocard, Acenokumarol, itp. Powinien udać się do lekarza POZ lub specjalisty, który zlecił mu dany lek, celem podjęcia decyzji przez lekarza o odstawieniu leku we właściwym czasie przed zabiegiem lub o zamianie tegoż leku, tak by zabieg mógł być przeprowadzony w parametrach krzepnięcia bezpiecznych dla zdrowia i życia pacjenta. Wskazówek co do przyjmowania ww. leków może również udzielić lekarz kierujący na zabieg. Zalecane jest zaprzestanie przyjmowania tych leków 5-7 dni przed planowanym terminem zabiegu. O odstawieniu leku nie powinien decydować pacjent.
6. W przypadku kobiet, zabieg nie powinien być wykonywany w czasie trwania miesiączki.
7. W trakcie pobytu w Szpitalu zalecane jest nie posiadanie przy sobie wartościowych przedmiotów.
8. Kobiety posiadające długie włosy, powinny do zabiegu mieć je upięte lub związane gumką.
9. Zalecane jest aby do zabiegu nie mieć pomalowanych paznokci, a tipsy powinny zostać wcześniej usunięte.
10. Na stronie internetowej www.nzozprimus.pl w zakładce Oddziały > Informacje dla pacjenta, można zapoznać się wcześniej ze Zgodą do zabiegu planowanego u Pana/i oraz ze Zgodą na znieczulenie, Kartą praw pacjenta, Regulaminem pobytu w szpitalu i inne.
II. Przed zabiegiem
1. Jeżeli został/a Pan/i zakwalifikowany do zabiegu w znieczuleniu, np. krótkotrwałym dożylnym, przewodowym podpajęczynówkowym, ogólnym dotchawiczym, wówczas przed zaplanowanym zabiegiem odbędzie się konsultacja anestezjologiczna. O dacie i godzinie zostanie Pan/i poinformowany/a telefonicznie. Najczęściej wykonywane zabiegi w tych rodzajach znieczuleń to: usunięcie pęcherzyka żółciowego met.laparoskopową, plastyka przepuklin, artroskopia, operacje na łokciu, paluchy koślawe, histeroskopia, zaćma itp.
2. Na konsultacje anestezjologiczną należy się zgłosić z aktualnymi wynikami badań. Zakres badań standardowych: morfologia, elektrolity, kreatynina, APTT, INR, grupa krwi. Ewentualnie inne, które zlecił lekarz prowadzący lub anestezjolog po konsultacji. WAŻNE: Badania nie powinny być starsze niż 14 dni od momentu wykonania do dnia zabiegu. Badania można wykonać w punkcie pobrań, budynek A PRIMUS Sp. z o.o., od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.30 do 9.30. Na badania należy zgłosić się na czczo i wystarczy okazać kartą „Wskazówki dla pacjenta przygotowującego się do zabiegu” z określoną datą zabiegu. Personel punktu pobrań, będzie posiadał aktualna listę pacjentów. Badania pacjent może również wykonać w podmiotach zlokalizowanych bliżej miejsca zamieszkania. Jeżeli leczy się Pan/i stale u kardiologa lub przebył/a Pan/i zabieg kardiologiczny, neurologiczny, itp., należy na konsultacje anestezjologiczną przynieść ze sobą zaświadczenie od lekarza specjalisty o braku przeciwwskazań do znieczulenia i leczenia operacyjnego w ramach Oddziału leczenia jednego dnia.
3. W przypadku pacjentów zakwalifikowanych do zabiegu w znieczuleniu miejscowym, aktualne wyniki badań – tylko jeśli lekarz kierujący zlecił.
4. Jeżeli został/a Pan/i zakwalifikowany/a do zabiegu w znieczuleniu, np. krótkotrwałym dożylnym, przewodowym podpajęczynówkowym, ogólnym dotchawiczym, nie należy spożywać pokarmów i pić płynów na 6 godzin przed zabiegiem.
Przykłady:
A. Pacjent zaplanowany do przyjęcia w godzinach porannych – ostatni posiłek może przyjąć wieczorem dnia poprzedzającego zabieg.
B. Pacjent zaplanowany do przyjęcia w godzinach południowych – ostatni posiłek to lekkie śniadanie do godz. 9.00 w dniu zabiegu. 5. Jeżeli został/a Pan/i zakwalifikowany/a do zabiegu w znieczuleniu miejscowym (najczęściej wykonywane zabiegi w tym znieczuleniu to: usunięcie zmiany skórnej, usuniecie żylaków kończyny dolnej, dekompresja cieśni nadgarstka, palec zatrzaskujący, zabiegi stomatologiczne, itp.), wówczas nie obowiązuje zakaz jedzenia i picia w dniu zabiegu.
III. Przyjęcie do Szpitala
1. W dniu zabiegu ………………………………zgłasza się Pan/i na godzinę ………………. do Izby Przyjęć PRIMUS Sp. z o.o. (parter, budynek C).
2. Proszę zabrać ze sobą: Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego lub dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem, aktualne wyniki badań, przybory toaletowe, kapcie, piżamę/koszulę, spisane na kartce wszystkie leki oraz suplementy jakie Pan/i obecnie przyjmuje (kartka musi być podpisana co najmniej imieniem i nazwiskiem pacjenta), NIP zakładu pracy (jeżeli będzie konieczność wystawienia zwolnienia lekarskiego).
3. Ponadto: − kule łokciowe (2 szt.) – w przypadku jeżeli będzie wykonywana artroskopia stawu kolanowego, rekonstrukcja ACL czy też zabiegi w obrębie stopy jak, np. paluch koślawy, − jeżeli będzie wykonywany zabieg na kończynie dolnej (np. usunięcie żylaków, artroskopia stawu kolanowego, itp.) – luźne spodnie lub sukienka (w przypadku kobiet) tak by swobodnie zmieścić nogę z opatrunkiem przy wypisie ze szpitala.
IV. Wypis ze Szpitala
1. Jeżeli zabieg był wykonany w znieczuleniu miejscowym, analgosedacji czy znieczuleniu krótkotrwałym dożylnym, wówczas zostanie Pan/i wypisany/a ze Szpitala tego samego dnia. Decyzja ta może zostać zmieniona przez lekarza prowadzącego, jeżeli stan zdrowia pacjenta wymaga wzmożonej obserwacji.
2. Jeżeli zabieg był wykonany w znieczuleniu ogólnym dotchawiczym lub przewodowym podpajęczynówkowym, wówczas zostanie Pan/i wypisany/a następnego dnia między godziną 8.00, a 9.00 rano. Powyższy opis dotyczy standardowego i niepowikłanego przebiegu pooperacyjnego. Ostatecznie o wypisie pacjenta ze Szpitala decyduje lekarz dyżurny.
3. Po odbiór pacjenta musi zgłosić się osoba towarzysząca. Pacjent po zabiegu, niezależnie od rodzaju zastosowanego znieczulenia i rozległości zabiegu nie może podróżować samodzielnie.